Nicco - En trevlig person

Jag blir så himla irriterad/trött/arg/besviken på folk som inte kan föra ormala diskussioner utan att försöka överdriva eller provocera bara för att den andra personen ska bli upprörd. Hur svårt är det att föra en seriös diskussion? Jag undrar verkligen hur folk kan vara på så olika mognadsnivå trots att man är lika gammal. Eller är det så att man är så osäker på sig själv och sina egna åsikter att man inte vågar argumentera och diskutera på ett ärligt och allvarligt sätt, utan gång på gång på gång måste tramsa och överdriva och hålla på hela tiden för att folk inte ska få en egentlig bild av vad man egentlige tycker, för att de då kanske skulle tycka att man är konstig? Men vafan, jag respekterar ju en person som verkligen kan stå för sina åsikter mer än jag respekterar någon som flamsar bort allt hela tiden. Det slutar ju bara med att man aldrig tar den personen seriöst. Hur kan man vilja det?

Och ja, jag VET att man bara ska strunta i när folk håller på så och bara försöker provocera fram en reaktiion, och jag KAN göra det med. Men jag är så jävla trött på det nu, det är inte själva diskussionerna och åsikterna i sig jag blir irriterad på, det är människorna som gör det. Jag pallar inte ha sådana diskussioner flera gånger i veckan, om samma eller helt onödiga ämnen, som inte kommer någonstans, bara för att vissa omogna personer har ett behov av att göra andra människor upprörda. Jag vill kunna komma någonstans i diskussionen, kunna bolla idéer få djupare förståelse varför folk tycker som de tycker, osv. Som sagt är det själva beteedet jag är sur på, inte personerna eller åsikterna. Alla får ha den åsikt den vill. Men stå för den då.

Och väx upp.




Kommentarer
Postat av: Julia

Hej skulle du vilja rösta på mig här:

http://michaelaa.webblogg.se/2010/april/rostning.html?_tmp=7134bee4f0407da6d5cdc15c5e0d736fd18190a4



Jag kan vinna en reflexskärm & tävlingen avslutas idag :-) I sånna fall, skriv: "Jag röstar på Julia 2gånger". Om du gillar min bild :-)

Skulle betyda jätte mycket! Kram.

2010-04-27 @ 19:45:35
URL: http://jswalander.blogg.se/
Postat av: Ted

Synd att du går med en klass med bara omogna killar.... Thats life just face it ! kul att du tar upp det ciao

2010-04-27 @ 21:46:25
URL: http://myto.blogg.se/
Postat av: Sosso

BRA talat. Vet precis hur du känner, tyvärr...

2010-04-29 @ 18:17:31
URL: http://plenis.blogg.se/
Postat av: Jamina

Tummen upp för detta inlägget! (Y)

2010-05-02 @ 20:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0