Nicco - Tusen gånger starkare.

Hej på er folks!

Läste i tidningen idag (Hallandsposten närmare bestämt) om en ny film som snart kommer på bio. Tusen gånger starkare heter den. Baserad på boken med samma namn av Christina Herrström. Och det är samma personer som gjorde serien Ebba och Didrik. Ni vet, den där man gillade så mycket när man var liten trots att man inte fattade någonting egentligen.

I alla fall, filmen Tusen gånger starkare handlar i alla fall om könsrollerna och -problemen i skolan. Väldigt intressant tycker jag, eftersom jag personligen tycker att det är ett väldigt viktigt ämne och ett problem som verkligen behöver belysas. ör könsrollerna i skolan är mycket större än vad man kanske tänker på.

Så, någon mer än jag som tänker se den när den kommer? :)


Så här ser boken ut



Kommentarer
Postat av: bitterfittan

den kan jag tänka mig att se (:

2010-08-26 @ 22:52:24
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0