Elin - dagarna försvinner och läxhögen växer

Nu är det redan onsdag kväll vilket innebär att imorgon är det torsdag. Veckorna bara glider iväg. Dagarna består bara av skola från halv åtta på morgonen till klockan är runt fyra fem tiden! Det är kallt, för mycket snö ute och för mörk. När jag väl känner att jag kommit ikapp med läxorna får vi nya läxor och prov som hamnar underst i läxhögen och som ibland knappast blir gjorda alls. Jag vet inte vad jag ska ta mig till för när jag kommer hem runt fem tiden orkar jag inte att sätta mig med läxorna direkt, sen så är klockan redan 11 på kvällen. Jag har ingen aning om vart alla sekunder, minuter och timmar tar vägen. Jag är 17 år snart 18 jag ska inte känna redan nu att jag inte hinner med något. Jag ska inte känna paniken inför studenten då man ska ha betyg som man är nöjd med, man ska inte behöva känna att man inte har någon kontroll på sitt liv. Jag tycker det ställs allt för många kvar på ungdomar, man måste redan som 15 årig veta vad man vill bli när man bli stor, vad man ska ha för utblidning till gymnasiet . När jag var 15 år så ville jag bli som farmor, distriktssköterna på barnavdelningen. Det som jag absolut inte vill göra nu är att jobba inom sjukvården. Min stora dröm och som nog alltid ha varit är att bli flygvärdinna. När jag säger det får jag många kommentarer varför jag valde just denna linjen jag går nu. jag har ett bra svar på det, för när jag var 15 år hade jag en liten aning om vad jag ville bli, jag kände på mig att sjuksköterksa skulle passa mig, hela släkten och alla vänner sa att det skulle passa mig, men nu under de två åren som jag gått på min linje visade det sig att det inte alls var någonting för mig, inte nu i alla fall. Jag tycker att det är för mycket att man ska behöva tänka så långt fram i tiden.

När man är 17 snart 18 år ska man känna att man har all tid i världen för att göra och hitta på saker, resa, umgås med kompisar bara vara med familjen och helt enkelt vara, men nähä.. nu ska man till och med behöva sitta på helgerna och plugga och få träsmak i r*ven så det känns som om den ska trilla av. Är det vekligen så att vissa veckor ska behöva gå i skolan från 8 på morgonen till 10 på kvällen (inräknat all läxläsning)? Det tycker inte jag är okej!

Så nu har jag fått avreagera mig lite! Nu ska jag ta och läsa en en gång till mitt samhällsprov imorgon och sen raka vägen ner i sängen. Imorgon är det en ny dag, en roligt dag då min älskade pappa kommer hem från Kosovo. Ska bli härligt att få ha sin pappa hemma, även fast man inte tänker på det så saknar jag honom otroligt mycket! En till roligt sak är att imorgon får jag antagligen min nya kamera:D Yaaahooo :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Håller med dig! hur tänker lärare och politiker egentligen!? (om de nu är dom som betsämmer) hur ska man kunna veta vad man vill göra under hela sitt liv när man är en liten tonåring? De är helt idiotisk! och de är ofta jag måste avreagera mig som du x) så du är inte ensam! ;P

2010-02-11 @ 00:02:17
URL: http://elinmared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0