Elin - Fullt upp hela dagen

Shit asså, jag vet inte vad jag ska börja idag, Har gjort så mycket saker så det är inte sant :P Hehe älskar att ha mycket att göra, speciellt om det är roliga saker.

Min dag började i alla fall att jag tod bussen (som dessutom var tio minuter sen ) till skolan för att möta upp Emelie, Anna och Amanda. Vi skulle idag nämligen vara skademakörer för ambulanssjukvården :). För er som inte vet vad skademakörer är så menas det med att man ska leka skadad x).
Vi och tre stycken till tjejer från skydd och säkerhetsklassen blev upphämtade av en civilbil och en vanlig ambulans bil (volvo för er som är intresserade x), vet inte ens varför jag skrev detta.

Vi blev i alla fall upphämtade och körda till militär matsalen för att äta världens godaste gulaschsoppa. När ni hör Gulaschoppa tänker ni nog fy och blä, det tänkte jag från början med men har aldrig ätit någon sådan god. Den var "hemma" lagad från botten, riktiga potatisar och kött som bara smälte i munnen som man slapp tugga :) Pannkakor med grädda och sylt på toppen gjorde det hela ännu bättre + en stor salladsbuffe. Nog om mat här.

Efter maten så gick vi ner till garaget där vi skulle "spela". Vi fick våra roller då jag skulle vara en tyst person som svarade svagt på tilltall men vanligt vid skada + hade också drabbats av en skallskada. Vi fick byta kläder och sätta hoss i de krockade bilarna som de släppt från 50 meters höjd (det blir som om man krockar i 70 km i timmen). Bilarna var gammla och hade börjat mögla och sitta där inne och andas denna dåliga luften kändes kan jag säga. Det var nästan som om man behöve syrgas på riktigt ;).

ambulansmännen och kvinnorna kom och gjorde som de skulle och pratade med oss och bar ut oss. Jag blev buren av två lossas brandmän :O cooolt va :D Hehe

Det var faktiskt jätte roligt och vara där och jag gör gärna om det :)

Fick i alla fall åka AMBULANS tillbaka till skolan, och det var lite komiskt då vi snackat mycket om att vi aldrig åkt ambulans och att vi jätte gärna velat göra det!.

kommer till skolan och går in till stan för att ta bussen hem till mig. Amanda hänger med mig hem och vi börjar direkt träna på idrotten och på den tränade vi till klockan var tio då hon tog bussen hem, så nu är jag helt slut i bollen och vill bara gå och lägga mig och det tänker jag med göra!

har ni haft en bra dag?
Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0