Nicco - Tiden är kommen.

Hahaha, jaha då var jag sist ut då...
Ni får förlåta mig så mycket för att jag är så seg, men döm mig icke! Ty jag äro ingen dålig person. Hade bara tänkt vänta tills jag får internet på min nya laptop, men det verkar ju dröja, så skriver ett litet inlägg nu :)

Ni kanske undrar vad jag gör uppe så här tidigt (har faktiskt till och med hunnit äta och måla naglarna), och det undrar minsann jag med. Men kunde liksom inte somna om när min kära (läs "högljudda") familj åkte till jobb/skola. Sen har min hjärna nog liksom ställt in sig på att det är skola imorgon och att jag måste vänja mig.

Men ja. Kan faktiskt inte låta bli att lägga en liten kommentar på temat kärlek jag med. Tror att vissa romantiserar hela begreppet kärlek och förväntar sig något av det som inte kommer komma. Jag tror inte att kärlek är når man tänker på en person hela tiden. Det är förälskelse. Ni vet, förälskelse, när det pirrar i hela kroppen och man nästan spyr fjärilar. När man inte kan tänka på någon annan än Honom/Henne med stort H.

Men kärlek? Nja.. Nyförälskelse kanske snuddar vid kärlek, men jag tror att kärlek är något som växer fram. Ni vet, kärlek som i att älska någon. Man märker inte när det sker, men helt plötsligt en dag inser man att det har skett. Och det är när man saknar personen. Tror det är en bra definition av kärlek. Ni vet, hemlängtan, längtan efter någon som bor långt bort, längtan efter att få somna bredvid någon speciell, längtan efter att få umgås och skratta med sina vänner, längtan efter att ha någon tillbaks i livet... Det finns många olika typer av kärlek, men i grund och botten tror jag att de är ganska lika.

Nu är ju kärlek såklart mycket mer än att längta, men skulle man rada upp allt så skulle ingen människa orka läsa! Och om man hade punktat upp det så hade det ju (som Ida skrev) faktiskt blivit rätt oromantiskt ;)

Nu ska jag måla ett lager till på mina naglar. Håll tummarna för att nätet kommer idag! :D


Kommentarer
Postat av: Ida

Mmm, det är iofs sant...att när man tänker på nån 24/7 är det förälskelse. Men det är väl också kärlek, egentligen? :P Kanske inte så djup men ändå haha

2010-01-11 @ 10:01:11
URL: http://plenis.blogg.se/
Postat av: Sosso

Jag håller med Nicco! tänker man på någon 24/7 kan det innebära en himla massa saker.. Det kan ju vara så att man har ångest inför personen osv. Men om man fantiserar så betyder det väl oftast att man är förälskad eller kär. Förälskelse avtar med tidens gång tror jag men kär det kan man nog vara hur länge som helst! (Beror på hur man definierar kär/förälskad)... Fast det som Ida sa om uppoffringar är ganska sant, att kärleken är större.. fast jag tror snarare att det är altruism. Men visst kan man göra saker för andra utan att vara altruistiskt, som är ganska ovanligt, men då är det ju för egen vinning också. :) Så då skulle jag inte vilja definiera kärlek som uppoffringar ändå.

2010-01-11 @ 14:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0