Elin - Hos farmor och farfar igen

Tjosan, nu är jag i skåneland igen! Igår var det 30 års fest för min kusin så vi kom hem sent så idag har det varit en seg dag. Jag har tittat på Hachiko och 2012. Båda filmerna var väldigt bra. Hachiko är en film som man inte kan låta bli att fälla en tår. Den är både sorlig och lycklig på samma gång! Det är en film som jag tycker man ska se för att verkligen förstå att hunden är människans bästa vän. Det som gör att man kommer underfull med detta är att filmen är verklig. Det finns alltså en hund som har väntat på sin husse i nio år på en tågstation.

Hunden har fått en egen staty vid en tågstationen i Japan som fortfarande väntar på att sin husse ska komma hem.


2012 tyckte jag därimot bara var skrämmande. Tänk så kommer detta hända. Vad kommer hända med oss då? Kommer de hinna bygga sådana stora arkar som kan rädda oss. Jag ska erkänna att jag blir helt knäpp av sådana filmer.

Jag har även gosat med Balder och hälsat på kusinen på pappas sida.

nu sitter jag, Amanda & Julia och tittar på massa gamla youtubeklipp från bla lilla melodifestivalen! Men Julia trillar snart av stolen av trötthet så vi får väll gå och lägga oss snart!

vad har ni hittat på idag?

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

låter som en rolig dag :)

2010-08-01 @ 11:36:06
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: m a t il d a

godmorgon' är allt bra med dig? vill bara önska dig en riktigt bra vecka. kram kram.

2010-08-02 @ 08:31:26
URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0