Ida - Stekigt värre

Sommarens varmaste dag och jag har jobbat, tjoho! Fast ska sanningen fram var det faktiskt riktigt kul, speciellt mot slutet. Inte för att det började närma sig hemfärd, nänä, utan för att det kom två supersöta stockholmsbarn till mig. Haha



Först kom en liten kille springades mot mig och frågade om han fick tova ett armband, var väl runt 5 år. Superglad hela tiden och en riktig mästare på att tova - typ snabbast av alla på hela dagen. Efter ett tag kom hans syster och tovade hon med. Fick till ett jättefint armband hon också med pärlor och allt som sin lilla bror. Sen fick de syn på ett tovad halsband jag hade gjort (något som jag trodde var lätt men ingen klarat av särskilt bra under dagen) och ville göra likadana.



Herregud vad duktiga de var! De tovade och tovade och pratade och pratade och skuttade sen glatt hem med ett varsitt egengjort halsband i ull så jämna och runda att man skulle tro de var gjorda i maskin. Stolta var de också, med all rätt. Härligt att se sådana barn ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0