Nicco - Bussresor, bussresor, bussresor...

Åkte hem från Pierre idag. Det innebär MINST 1,5 timmar med buss och tre olika busschaufförer.

Jaa, busschaufförer, dessa underbara människor som både kan förstöra och förgylla ens dag. Jag menar, älskar inte ni också de där dagarna när vädret är lite kasst, man har haft en jobbig morgon och så kliver man på bussen och möts av ett glatt: "Hej!" och ett varm leende. Allt blir liksom så mycket bättre då helt plötsligt. 
Men det kan även vara precis tvärt om. Man står i pissväder på en hållplats som saknar busskur och bussen kör förbi.

Eller, som idag, så är busschauffören sen från sin fika så att bussen startar tio minuter sent så att man missar sin övergång, för man tänker att man ändå bara behöver vänta fem minuter på nästa buss, men när denna väl kommer så är den en direktbuss till Hyltebruk (vilket det inte stått något om i busstidtabellen). Men söt som man är så ber man snällt om att han ändå ska stanna till vad Kiosken, det tar ju faktiskt bara 10 sekunder extra, men han svarar då att nästa buss kommer om fem minuter, ta den istället.

Ok. Jag väntar i fem minuter. Ingen buss. 10. Ingen buss ännu. 15 minuter. Inte en enda bussjävel i sikte. Efter 20 minuter (notera att jag nu stått vid en busshållsplats utan busskur eller bänk i 30 minuter, kissinödig som fan), då kommer bussen. Woho.

Jag bara undrar, hur jobbigt är det att göra en liten snäll flicka en liten tjänst och stanna vid Kiosken så att hon ska slippa vänta. det ar 10 jävla sekunder...


Jaja, nu kör vi pepp inför stugan WOHOOOO!! 8D


Kommentarer
Postat av: rania

för de är de som alltid stämmer in på mig konstigt nog :P

2010-06-16 @ 20:43:41
URL: http://ranias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0