Elin - 27/3

Hela dagen idag har gått åt till att sova. Somnade i soffan vid två tiden och sen sov jag till klockan sex och då var det bara att masa sig ur soffan och börja skrubba potatis. Till mat ikväll blev det halva potatisar i ugn, kyckling och sallad och nu sitter både jag, Amanda och mamma med varsin dator och knät.

Igår var jag på en sminkkurs med makeupstore där jag fick lära mig om vilka färger som framhäver min ögonfärg och sen hur man skulle göra för att få ett så bra resultat som möjligt, även sa de att man skulle skaka på mascara borsten för att det skulle komma färg både under och över fransarna och att man skulle använda grå kajal om man hade ögonskugga för att annars ser man bara kajalen och lite andra bra att ha tips.

Jag fick även äran att plocka ut saker för 500 kr och jag valde en trefärgers concealer, rouge och en pensel.


Man skulle använda lila /violetta ögonskuggor för att framhöva gröna ögon



jag spärrade upp ögonen lite men annars hade man inte riktigt sätt hur det blev :)

Alla ni som är intresserade av smink och vill lära sig tycker jag att man ska önska sig ett presentkort på make up store. Det kostar 495 kr och man får välja produkter för hela beloppet + att man bli sminkad och får bra användbara tips.

Förresten ni har inte glömt att det är earth hour nu mellan halv nio och halv tio.
Så släck alla ljus, stäng av alla datorer och stäng av alla tv, apparater..

det ska jag göra nu!


ha en musig mörk lördagskväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0