Elin - mååååndaaaag

Jahopp, då var det redan måndag igen. Tiden bara rullar iväg och det känns inte riktigt som jag hinner med allt som jag skulle vilja. Vi satt och disskuterade några tjejer i klassen om vi skulle hyra en badtunna nu innan det blir varmare. Men vi kom fram till att ingen kunde förrens nästa vinter. Haha.. vad gör man i sitt liv då?. Alla var upptagna olika helger och det är på vintern vi vill bada för sen när det är varmare kan man ju bada i havet. Så bara så att alla vet så ska några tjejer i OPH08 hyra en badtunna nästa vinter, för då ska det minsann badas ;) Nä men vi får se till och klämma in det någonstans nu innan snön smälter.  

Har som sagt som alla andra måndagar tillbringat halva min dag i skolan. Måndagsförmiddagar är ibland fruktansvärt onödiga. På svenska satt vi och diskuterade allt annat än det vi skulle, på medicinsk grundkurs rusade jag och Emelie runt i skolan för att ändra mina val inför 3. (shit, det är bara några månader kvar och sen är det sommarlov och sen börjar jag 3.an) och på människan socialt och kulturellt satt vi och pratade om badtunnan och unga mammor;)

Efterlunch åkte jag till vårdcentralen för att kolla upp mina värden för att har inte mått så bra den senaste tiden. Både jag, mamma och farmor trodde jag hade någon lätt form av struma. Alltså inget allvarligt men läkaren kände på mina sköldkörtlar men hon tyckte inte det var någon fel där. Men vi bestämde ändå att vi skulle ta lite prover för att vara på den säkra sidan. Det var första gången i mitt hela 17 åriga liv då jag tagit blodprov i armen och det var det läskigaste... det bara rinner blod. Sjuksköterskan fyllde hela tre rör (som på bilden nedan). Jag blev helt förvånad. Jag trodde verkligen inte blodet bara skulle rinna så som det gjorde. Så nu har jag ett pyttelitet blåmärke, men det gör ont så fort jag böjer armen. (i-landsproblem jag vet).


Sitter nu här och oroar mig grymt mycket över matte provet på onsdag. Det är matte B jag läser och tycker det är jätte svårt och hur mycket hjälpa jag än får, både hemmifrån och i skolan (vänner och lärare) så får jag inte in matte tänket i hjärnan. Funderar faktiskt på om jag ska hoppa över min sovmorgon imorgon och åka till skolan och plugga lite.


(alla bilder från google)

Men nu ska jag krypa ner i mina goa varma säng med en massa filtar
Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0