Elin - Monday

Första praktikdagen kom som en chock! Förvirrande korridorer, omkringspringande i källaren, ensam i det stora skrämmande omklädningsrummet i källaren, ont i benen, trött i huvudet och lite smått förvirrad!

Idag har jag jobbat ett 8 timmars pass. Så länge brukar jag inte ens gå i skolan! Min handelare förklara att komma in första dagen och jobba ett morgonpass funkar inte så bra. Mest att göra = mycket springande och lite tid. Jag lyckades i alla fall överleva. Jag har varit med om mycket och mer kommer det bli. Det är lite skrämmande att se människor må så dåligt som de gör.  

Slutade vid tre tiden och vandrade då in i stan för att bli hämtat av mamma. Efter att jag duschat och ätit lite mat somnade jag framför tv;n! Vaknade igen perfekt till att tittapå ung och bortskämd som är det roligaste och sjukaste jag någonsin tittat på. Ca tio ungdomar mellan 18-23 som aldrig gjort någonting i hela sitt liv. en person bor i egen lägenhet, en mamma som åker 6 mil enkel resa för att lämna frukost och städa, diska och tvätta! Det når den högsta graden för bortskämdhet. Att man som förälder ens kan låta det går så långt. Men det var roligt för de var rätt så korkade, de hade inte ens handlat mat själva. Jag undrar om det är på riktigt eller om det är tv som ligger bakom mycket om hur de ska bete sig osv!

nu ska jag och syster fortsätta att titta på CSI och national treasur!

Sen ska jag sova hela natten och förmiddagen och sen ska jag PLUGGA TEORI!



Imorse var det så kallt att man kunde åka skridskor mitt på gatan, sladda med bilen och frysa fingrarna av sig ;)


Kommentarer
Postat av: Idas syster ;)

Jag sommarjobbade som Framtidskraft på sjukhuset för något år sedan. Jag förstår verkligen hur du känner – tyckte själv att det var hemskt att se och höra alla sjuka människor första dagen. Resten av tiden blev dock bara bättre och bättre jag kom verkligen att trivas. Jobbet där är absolut det mest meningsfulla jag hittills gjort i mitt liv så var stolt över ett fint jobb! :)

2010-11-08 @ 22:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0