Elin - söndag

Festen igår hemma hos Amanda Fs kusin blev lyckad. Mycket människor i ett litet hus. Trångt blev det men roligt var det. Efter att kommit hem vid ett tiden så kokade jag varm choklad och gjorte några toast. La mig i soffan och tittade på den sista kvarten av  teoristattacken i Bombay. klockan blev runt halv tre innan jag gick och la mig och vaknade idag klockan 12 pigg och glad!

Städat rummet, toaletten, dammsugat övervåningen, dammat och plockat undan i köket har jag hunnit att göra på fyra timmar. Tyckte att jag skulle plocka undan och städa eftersom min praktik börjar imorgon och kommer jobba så mycket plus ha historia lektioner och körlektioner (sång) och körlektioner och ett litet jobb vid sidan om.

Jag kommer att ha ett helttids jobb på sjukhuset inom kirugin som min praktik. Jag kommer jobba mellan 06,45-16,00 eller 14,00-21,30. Det kommer alltså bli långa dagar men förhoppningsvis med mycket att göra.

Nu ska jag plugga lite teori till körkortet och sen så ska jag plugga lite latinska ord inför praktiken. Min handledare sa att allt kommer låta som rena grekiskan då de ungefär bara använder sig av latinska ord när det snackar om patienternas sjukdomar då. 

Höstlovet har somsagt var nu tagit slut, jag har hunnit med en massa roliga saker, göteborg, tjejkvällar, shopping, maskerad och en massa mys med familjen.

dela gärna med er vad ni har gjort på höstlovet, roligt att veta =).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0