Ida - klumpigt uttalande av Sveriges självutnämnde Casanova?

Läste nyss ett inlägg på Peter08’s blogg som fick mig att reagera. Peter, som mest är känd för att vara lillebror till den skandalomsusande bloggerskan Kissie, hade nämligen skrivit om den så kallade ”våldtäcktskondomen”. Han beskrev den som en toppenidé i Afrika, men inte i Sverige. Anledningen? Kort saxat från bloggen:

”föreställ er svenska fjortisar som pillar upp den här plastbomben, blir as - kalas - full, glömmer monstret mellan bena och därför ligger med en kille - haha en överaskning åt den stackarn!”


Bild lånad av http://www.finest.se/peter08

En tjej som blir så ”askalasfull” som Peter beskriver tror jag knappast är fullt medveten om vad hon gör = inte lämplig att ligga med. Minns jag läst någonstans att de flesta våldtäkter händer när man är full (och dessutom oftast av någon man känner). Detta bland annat på grund av att folk missuppfattar varandra på fyllan - kanske tror en kille att en tjej gärna vill ligga med honom när hon i själva verket bara är för full för att protestera.
   Jag försvarar inte supande fjortisar, men det är ändå fel att utnyttja dem. Och det är då fan inte ett vettigt argument att inte införa våltäktskondomer i Sverige bara för att det finns fulla fjortisar här. Det är ju just i sådana situationer de behövs!

Skärpning Peter!


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=QXM_-EAKgPE

2010-11-16 @ 20:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0