Ida - åt helvete med denna dagen (morgonen)

Dagen började kasst. Mer exakt såhär:
1) Sen till bussen - gick
2) Glömde mobilen hemma - hämtade den
3) Ännu mer sen till bussen - sprang
4) Missade bussen (panik)
6) Gick till en annan busshållsplats
7) Hoppade på en av de två bussarna som kom
8) Frågade chauffören om jag tagit rätt buss - det hade jag inte
9) Hoppade av bussen och hoppade på andra
10) Kom in till stan, åkte förbi ett par gymnasieskolor och sen...HÖGSKOLAN?!

Visst, hittils låter det väl som en lite sådär trist morgon, men tro mig - det blev värre. Framme vid högskolan meddelande nämlingen busschauffören att hon skulle till garaget och jag var tvungen att hoppa av. Med gråten i halsen frågade jag om den inte gick till min skola, men icke. (Trots att både den andra busschauffören sagt detta och det stod i busstidtabellen.) Frågade henne också lite desperat vad jag skulle göra nu och fick svarat "tjaa, det enda du kan göra är att hoppa av nu, gå över vägen och åka tillbaks till bussterminalen. Sen får du ta en annan buss därifrån". PANIKIFIKI!!!!!!!


Bild av mig föreställande mig (wow) springandes till bussen. Ungefär såhär såg det ut.

Klockan var 08.05 och mitt superduperviktiga filosofisemenarium skulle börja 08.20. No way att jag kommer hinna åka både till terminalen och sen till skolan på en kvart tänkte jag. Lika bra att åka hem, stanna där och sova bort resten av dagen. Uppenbarligen är jag fortfarande inte helt frisk eftersom att jag inte ens kan åka buss, heh... Drog iväg i den riktining jag trodde att jag skulle (hittar pinsamt nog inte särkilt bra i min egen stad) och hann en bra bit. Då kom räddningen!!!

EN BUSS KÖRDE I DEN RIKTINING JAG VAR PÅ VÄG, WAHAAAOW. Sprang efter den som en galen gnu och hann ikapp den på nästa busshållsplats. Klev på bussen och såg ett par välbekanta ansikten - det var bussen på väg mot skolan. JAG VAR RÄDDAD!!!

Slutet gott, allting gott? Inte riktigt tyvärr, att springa fick min förkylning att dundra på igen och kände mig halvt svimfärdig hela förmiddagen. Nu känns det bättre och tur är väl det - imorgon väntar nya äventyr ;D

Nä, nu ska jag vara duktig flicka och sova!
(Snart)

Kommentarer
Postat av: Syster

Sikken morgon!

2010-09-22 @ 22:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0