Elin - Blåbär och hallonglass

Ska snart gå en långrunda med min lilla fyrbenta älskling i detta gråa tråkiga vädret. Men först ska jag titta klart på filmen It´s comlicated med mammi. Idag har jag inte planerat något specielt. Bara att plugga och förbereda allt inför provet i Turism och provet i Historia om revolutionerna, svara på lite indstuderingsfrågor och sådärant.

Funderar på om jag ska ta och göra lite hemmagjord glass sen. Varför inte blåbär och hallonglass?

Hittade ett recept här

Ingredienser
250 g frysta blåbär
2 dl turkisk yoghurt
3 msk florsocker
1 tsk vaniljsocker

250 g frysta blåbär
2 dl turkisk yoghurt
3 msk florsocker
1 tsk vaniljsocker

Gör så här

  • Mixa de djupfrysta blåbären med yoghurten.
  • Tillsätt sockret.

Skeda upp i skålar och servera direkt. Du kan också ersätta blåbären med andra djupfrysta bär som t.ex. röda vinbär, hallon eller jordgubbar. Du kan också använda annan yoghurt som delikatessyoghurt med vaniljsmak.


bilden hittade jag här

Enkelt och snabbt och väldigt gott. Kommer ihåg att mamma gjorde detta när vi var mindre.  

Nu ska jag göra mig klar för att gå ut i det kalla vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0