Elin - Skräckfilm, the dead outside

Igår så körde Amanda, Vickan och Angelica och hyrde film för vi kom inte riktigt på vad vi skulle hitta på och i slutet av kvällen var vi alla lite halvtrötta men ville ändå inte avsluta kvällen. De hyrde filmen The dead outside som handlar om ;

" En epidemi sprider sig som en löpeld över Storbritannien. Det enda tillgängliga vaccinet fördröjer bara döden och i väntan på det ofrånkomliga förvandlas de smittade till våldspsykopater. Daniel, en ensam man som jagas av sitt förflutna, söker tillflykt på en enslig gård på landsbygden. Där träffar han April som i månader lyckats hålla sig isolerad. Snart börjar Daniel misstänka att världen utanför inte är det enda han har att frukta … "



Enligt mig var inte den här filmen ett dugg bra, det fanns ingen riktig handling och det enda som hände var att de dödade folk, det fanns också ungeför två hoppa till scener och enligt mig ska en skräckfilm innehålla hoppa till scener hela tiden så att man sitter som på nålar. The dead outside rekomenderar jag inte att se för den var inte sevärd enligt mig. 1,5 timmes film som kändes snarare som 3 timmar. Om ni vill se trailern finns den ovan!

Ni som sätt den, vad tycker ni?


Nu ska jag fortsätta titta på mer om oss barn i bullerbyn. Astrid Lindgrens filmer är så mycket bättre än några andra filmer som finns. Kan se dem om & om igen och tröttnar aldrig på dem. Kan nog också de flesta utantill.

Sen blir det väll att sova. Morgondagen väntar med mycket läxor, projektarbete, jobbsök och träning.


Kommentarer
Postat av: M E R E I

- cool header du har !

2011-02-16 @ 13:56:26
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0