Elin - 30 Juli 2011

Godnatt!

Klockan är långt över midnatt och jag ska strax gosa ner mig bland täcke och kuddar och sova efter flera timmars bilresa. Nu är jag i alla fall hemma igen efter en mysig vecka i fjällen tillsammans med familjen. Vi har vandrat, spelat spel, ätit god mat, sovit och bara tagit det lungt. Tiden står stilla när man är omgiven av fjäll, träd, sten och bäckar. Ett perfekt ställe att åka till för att skapa sitt egna lilla hälsohem. I onsdags var vi bla 1 timmes bilresa rakt ut i ingenstans för att hälsa på Sveriges högsta vattenfall. Och igår (fredag) var vi i trollskogen och hälsade på både skogstroll och tandtroll.

Har lagom mycket bilder att visa er då kameran gick sönder efter halva veckan då jag klumpigt nog tappar den i golvet så objektivet pajjar. Vi får se vad det kommer kosta att laga den annars blir det att köpa en ny och då siktar jag in mig på en systemkamera. Har länge velat ha en sådan men när det väl kommit till kritan har jag blivit för snål. Men nu har jag både tagit studenten, fyllt år och fått löner så nu ska jag väll kunna unna mig något som jag verkligen vill ha, eller?

Idag är det lördag och jag ska (när jag vaknar om några timmar) städa mitt rum som varit stökigt sen ett bra tag tillbaka, hjälpa mamma med tvätten och sen på kvällen hitta på något med resten av plenisgänget. Vi får se vad det blir men vi kommer alltid på någonting.

Resten av helgen kommer bjuda på släktträff i skåneland!

Ha det bra!

Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0