Elin - bortsprungen hund

Idag har jag bara tvättat tvättat & tvättat. Tvättstugan är nu nästan fri från tvätt och nu är det bara mitt rum som är kvar. Mitt rum ser förjävligt rent ut sagt att jag inte ens kan få för mig att sova där inne. Nu ligger jag istället i syrrans säng och ska sova här istället. Ett stort plus är att jag får sova med ett varmt duntäcke, det har jag alltid velat testa. ( usch, en långben bombaderade just nu mig, fast nu ligger den mosad under ett hitta nemo cd fodral). Visst är det bra när ens syster får för sig att sova hos en kompis klockan ett på natten så att man slipper sätta igång att städa bara för att man ska komma fram till sin säng. Har mitt rum kunnat vara ostädat halva sommaren kan det vara ostädat en dag till.

På tal om en annan sak har jag även varit ute på hundjakt idag. Vår granne nedanför oss ringer till oss och berättar att det är en hund som springer lös och undrar om vi kanske känner igen den. Hon beskriver den och den liknar precis som en av NICCOS hundar gör. Jag rusar ner i träningsbyxor och tofflor och ska försöka få tag i lilla vovvsingen som är ute på äventyr. Springer runt, runt, till lekplatsen för att försöka hitta honom & rädd som han var sprang han iväg när han fick syn på oss. Ringer Nicco och berättar att deras hund är lös och väntar sedan på att hennes pappa ska komma hem och verkligen titta efter så att det är deras hund. Det var det och han gav sig ut på spaning med den andra hunden. Som tur var som kom lilla vovven tillbaka välbehållen. ( Nicco, var hittade ni honom?)

Nicco, jag har ett tips till er, håll koll på era hundar. Nu är det bara en hund kvar som det ska letas efter av min familj ;). Förra gången fick deras hund Idifix åka in till polisen med mamma för att ingen visste vems hund det var. Jag var dock inte hemma! ;) 

Nu ska jag ta och sova

natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0