Ida - Share the moment!

Hej hallå mina underbara vänner!

Har aldrig förr varit så engagerad i Eurovision Song Contest som i år, vet dock inte varför. Kanske på grund av den härliga blandningen av en massa olika sorters musik? Ovanligt bra bidrag i år med, eller vad tycker ni? Kanske bara är jag som är överdrivet positiv, haha.

HomeHome
Hursomhelst - tyckte ni att Lena var en värdig vinnare? Det tycker jag, absolut! Hon, tillsammans med Turkiet och Belgien (och faktiskt också Moldavien) var en av mina absoluta favoriter. Låter lite som en av alla de tjejer man brukar höra spelas på P3, men trodde inte att hennes bidrag skulle uppskattas i andra länder faktiskt. Lite för udda trodde jag, men där trodde jag visst fel!


Turkiet, Tyskland och Beligen - några av mina favoriter i år.

Tycker det var ett oerhört kul initiativ av Tyskland att sätta upp små "sång-automater" runt om i landet. Verkar ju onekligen ha varit en bra idé. Kanske något att satsa på i Sverige med? vi har ju i och för sig Idol redan... Nåja. Ett annan kul idé var Norges idé om att göra en stor flashmob, en gemensam dans samtidigt i alla Eurovisionsdeltagande länder samtidigt. Fantastiskt kul! Någon mer än jag som blev helt lycklig av att se alla människor, all gemenskap? Tänk vad man kan åstadkomma med enbart lite musik och några rörelser!


Hoppsan, nu är det visst söndag
Dax att gå och lägga sig då - det är ju Mors dag imorgon! Ni har väl inte glömt att ge något lite extra fint till er mamma imorgon? Det måste ju inte nödvändigtvis vara en pryl, det kan lika gärna vara något annat trevligt; en hembakad kaka, ett vänligt ord, frukost på sängen, städning eller diskning utan att först blivit tillsagd... Det finns många saker din mamma säkert skulle uppskatta.
Ta hand om er,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0