Nicco - Making of the kittel

Många har undrat hur jag tillverkade Den Otroliga Kitteln. Eller okej.. Ingen har brytt sig..

Men ändå! :D
Tänkte visa lite WIP från making of the kittel :)


Började med att böja till ett stycke hönsnät till lämplig kittel-form. Detta var den svåra delen, så om man vill ha en jämn(are kittel än mig) så bör man lägga ner bycket tid på detta. Pilatesbollen hade jag i mitten som stöd.


Sen papier mache-ade jag hela kitteln två gånger.
Om man inte har tapetklister hemma så kan man enkelt blanda till eget genom att blanda 4 dl vatten och en dl potatismjöl, koka upp ytterligare 4 dl vatten och sedan hälla i potatismjölvattnet och låta allt sammans koka upp igen tills det blivit genomskinligt, och sen blanda i 1 dl socker. 
Sen är det bara att vänta på att det svalnar. 
Efter det kletar man bara in rivna pappersbitar i klistret och klär in hönsnätet. Sen låter man det torka i ca 8 timmar :P


Efter det målade jag med svart, halvblank inomhusfärg.
Kitteln var så vild att jag var tvungen att stänga in den, om ni undrar om buren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0