Elin - fika och livsåskådningsdagsreflektion

I ett iskallt rum sitter en liten flicka och fryser. Hon sitter i sin säng med både morgontofflor, kläder, morgonrock och täcke på sig. Utanför hennes rum springer det fyra stora män med borrmaskiner och hammare. Dem springer runt, runt och runt, borrar lite, hammrat lite, skrattar lite, pratar lite. Den lilla flickan sitter på sitt rum och försöker koncentrera sig. Denna lilla flicka heter Elin och går trean i gymnasit och dagen före skolavslutningen sitter hon och koncentrerar sig på en uppsatts i religion. Utanför byts fönstrerna ut så lika kallt som det är ute, är det inne. Männen utanför gör allt för att bli klara så fort som möjligt men när 9 fönster ska bytas ut tar det tid.

Ja, då vart det bara en dag kvar på denna terminen. Tiden har gått sjukt fort och jag vet inte riktigt hur jag har spenderat den. Jag har nu tagit en liten paus från mitt uppsattsskrivande och fikar nu på havrekex med choklad och dammsugare.

Senare ikväll ska jag iväg och jobba, (städa dagis) sen iväg till Petra på lillejul!

Men mitt mål nu är att bli klar med uppsattsen, inlämnas senast idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0