Elin - julfirande

God jul på er alla!
Igår hade vi fullt upp innan vi tog bilen ner till skåneland. Inpackning av presenter, julfrukost, den obligatoriska julfilmen tillsammans med systrarna, packning av övernattningskläder, packning av varma kläder (vantar, mössor, dunjackor, termobyxor, vandringskängor) mamma kan vara lite hönsig när det gäller att åka bil i väntat snöoväder.
Jag och familjen hade en helt underbar jul tillsammans med mammas släkt. God julmat, första gången sen jag började äta julmat som jag tyckte att det smakade helt okej, stor mysstämning, jultomte x2, massor av paket och i slutet av dagen fanns där en riktigt julstämning inom mig. Jag fick mycket fina julklappar bla en ny pyjamas ( jag är pyjamasgalen) en röd/vit prickig morgonrock & en inrednings bok i vintage (?) stuk.
Denna mysig och perfekta julafton avslutades med att i mitten på i en igensnöad väg stå stilla i väntan på att både bilen bakom och två bilar framför ska bli uppdragna av kusinen med traktor, efter mycket om och med stog vi oskadda i farmor&farfars hus.
Dagen idag har vi spenderat hemma hos farmor och farfar för en minijul tillsammans med dem släkten på pappas sida. Mysig dag med julklappsutdelning och trisslotts skrapning. Jag vann 10 kr. Wohoh :) Farfar har som tradition att alltid köpa tre lotter till varje person i släkten och det är alltid lika spännande att se om man kommer ha turen att vinna mycket pengar.
jag har haft en helt perfekt jul, som alltid. Mycket mys och mycket kärlek.
Jag såg precis att Nicco har ändrat designen. Jultema! Mycket bra tänk Nicco. Du läste nog mina tankar när jag funderade att be dig fixa lite julstämning på desigen, dessutom har vi bytat bilder och satt oss i PLENIS ordning.
Nu har farmor gjort klart kvällsmaten så får gå ut och proppa i mig lite mer mat, man lär ju gå upp ett par kilo nu under jul så mycket mat och godis som man proppar i sig.
Hoppas att ni mina vänner har haft en underbart mysig jul.
Jag kommer skriva igen när jag kommer hem till Halmstad. Dator tillgången här är mycket liten ;)
PussHejLeverpastej

Kommentarer
Postat av: mikaela

sv; så lite så, och tack så jättemycket !

hoppas du haft en bra jul :)

2010-12-25 @ 20:18:49
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0