Ida - BD (bath disaster)

Hade tänkt att mysa ner mig i ett härligt varmt bad

Men icke...! Började med att tända lite ljus och annat mys, tog fram alla schampon, balsam och hårinpackningar jag skulle ha - ja till och med en ansiktsmask! Dimmade sedan ner ljuset lite och satte mig ner i det allt för varma vattnet, vilket var så varmt att jag till och med svettades om näsan. Satt dock kvar i hettan i hopp om att porerna skulle rensas, och nog gjorde dem det alltid. Detta resluterade dock i en trevlig liten röd prick (även kallad finne)strax ovanför munnen ;(
   Skulle precis tappa ut allt vatten och börja tvåla in mig när jag upptäckte att allt vatten rann ut ur badkaret ut på golvet som just nu stod under typ en halv centimeters lager av vatten, yeyness! Öste ut badlaka på golvet för att torka upp allt och upptäckte att det var stopp i avloppet. Rensade avloppet, vred ur dem och hängde upp dem i tvättstugan. Efter att golvet var helt torrt gick jag ner för att duscha av mig (kände mig inte så fräsh efter avloppsrensingen) men nej, då var allt varmvatten slut ;/


Typ så här chockad blev jag när jag upptäckte allt vatten...
Sprang omkring som en galning och torkade upp allt,
vilket resluterade att jag blev svettig = jag var tvungen att
duscha igen.

Duschade i isande kallt vatten, sen gick jag upp. Efter ett tag ropade dock pappa på mig och sa att det var fullt av vatten där nere i stället...tydligen hade inte handdukarna varit tillräckligt urvridna. De var allt för blöta för att stoppa in i torktumlaren så öste in dem i tvättmaskinen på centrifugen istället. Gaaah!

Sitter här nu med hårinpackning i håret och känner mig allmänt irriterad
Hoppas att vatten hunnit bli varmt igen, för nu ska jag f*n skölja ur mitt hår en gåmg för alla! x)
Blöta kramar


Kommentarer
Postat av: veronika

allt bra med er? :)

2010-02-07 @ 23:19:36
URL: http://missveronika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0