Sista dagen på lovet lider mot sitt slut...

Idag är det då sista dagen på lovet, ett lov som har gått mycket fortare än vad det borde... lovet har bestått av vänner och körskolan, jag var även i lördags på dop :) Min yngsta brorson döptes :D
Skulle även pluggat eftersom jag har Samhällsekonomiprov på onsdag men har inte blivit mycket av med det, ska även ha läst ut en bok till på tisdag, flugornas herre, men har halva kvar :/ Tur att man har sett filmen x)

Idag hade jag planerat att ta tag i mina läxor men så blev det ej, istället övningskörde jag till eurostop eftersom Pappa och mamma skulle köpa present till min bror som snart fyller 25 :) När vi sedan handlade kvällsmat på Coop så kollade jag lite på bokrean och där hittade jag en bok som fick följa med mig hem :) Den heter "Snälla pappa, nej". Efter att vi kom hem har jag inte gjort så mycket :P Och just nu sitter jag här och skriver ett inlägg ;)

Boken jag köpte är en sann berättelse skriven av Stuart Howarth. Boken handlar om Stuart när han var liten, hans högsta önskan hade varit att hans styvfar skulle älska honom, men han fick höra att han var för stygg för att vara värd att älskas. Hans styvfar utnyttjade Stuart och hans syster sexuellt, och senare hamnar styvfadern i fängelse för att ha utnyttjat Stuarts syster men ingen visste att Stuart också hade blivit utsatt. Men många år senare hämnas Stuart på det ändå sätt han kunde...



Jag har inte tidigare läst en bok som har varit en sann historia men jag fastnade för den direkt när jag läste baksidan och kände att jag var tvungen att läsa den. Det är en hemsk bok, men detta händer tyvär många barn i världen och man kan inte bara blunda för det.
Är det någon som har läst boken?

Men nu ska jag nog städa mitt rum lite eller försöka göra lite läxa :P

Ha en underbar söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0