Ida - GODA NYHETER FOLKS!

Hejhopp här kommer jag med glada bud!

Har jobbat till 21.00 båda idag och igår så har tyvärr inte haft tid att uppdatera bloggen pga detta. Hoppas att ni saknat mig, men samtigt att saknaden inte varit allt för stor. (Haha)
   Måste berätta en otroligt underbart härlig glad grej som jag och Nicco kom på häromdagen när vi stod på bussen till skolan. (Ja, ni läste rätt...stod, det finns aldrig sittplatser. Buh Hallandstrafiken för det!) Hursomhelst, jag och Nicco skämtade om att jag borde vara vaken på natten i stället och sova på eftermiddagen, eftersom att jag alltid snackar om att sova så snart skolan slutat men har svårt att sova på natten. Visst, det var ett skämt från början, men det vore en toppen bra lösning om bara mina föräldrar gick med på det. Vanligvis sover jag bara runt 6-7 timmar, men om min och Niccos idé fungerar innebär det att jag skulle sova runt 8 timmar, vilket ju är mycket bättre!
Kolla här:

* Jag brukar somna runt 4-5 när jag kommer hem från skolan
* Jag arbetar bäst på kvällen/natten
* Jag har svårt att sova på natten
* Jag har svårt att äta frukost



Lösningen:
x Gå och lägga mig 17.00 efter att ha ätit ett mellanmål
x Sova till ca 01.00
x Plugga från ca 01.00 till 07.00
x Äta mellanmål kl 02.00 och frukost 07.00
x Gå till skolan 07.30
x Vara i skolan tills jag ska hem och sova vid 17.00

Seriöst, ni kanske tycker jag låter knasig (det är jag med, haha) men jag är så otroligt glad över denna idén. Ska bara få mina föräldrar att gå med på att jag prövar det en dag eller två för att se om den dygnsrytmen skulle passa mig bättre. Hör av mig när jag provat! ;]
Nu ska jag tyvärr gå och lägga mig i alla fall...

Sov gott allihop!
(Och ursäkta om inlägget blev lite kaosigt, är lite "uppe i varv" huhu.)


Kommentarer
Postat av: Nicco

Låter ju prima! :D<3

2010-01-22 @ 09:39:16
URL: http://plenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0