Ida - Störst av allt är kärleken?

Mat var det ja…

inte en minipåse ahlgrens bilar, arraksboll eller mariekex.
Även fast kexen visserligen var ekologiska, så var det inte mat. Fast mat kan jag ju äta i morgon, för då är det ingen skola, tjoho!

Såg att gullungen Petra hade skrivit en halv roman om vad kärlek är, så hade tänkte skapa ett litet eget inlägg på just det ämnet. Haha. Hade tänkt och punkta upp min definition av kärlek och insåg precis hur j*vla oromantiskt det skulle vara. Så nu blir det åtminstone i flytande i text, om det nu är bättre.

Läste någon gång att man vet att man är kär när personen man gillar är den första man tänker på när man vaknar på morgonen och den sista personen man tänker på innan man somnar.. Precis som Petra skrev tror jag också på att när man är kär så tänker man på den personen i princip 24/7 och kanske kommer på sig själv flertalet gånger med att sitta och dagdrömma om den där speciella personen om och om igen, fastän man egentligen har en hel massa andra saker att göra. Kärlek är helt enkelt när någon (eller något för den delen) har en väldigt stor del av ens liv, både direkt och genom tankar.

Jag tror att kärlek är när man offrar något som är väldigt betydelsefullt för en själv, för någon annans skull, och sedan inser att det knappt är en uppoffrig eftersom att det värt det flera gånger om, och dessutom det enda rätta att göra. Kärleken är större, liksom. Sen så handlar ju i princip alla förhållanden om att ge och ta, och så ska det ju vara så länge det finns en balans. Det är då ett förhållande är som bäst.

Vad kärlek nu än är, så tror jag att det är väldigt viktigt för oss alla. Kanske meningen med livet rentav, att känna kärlek för något? ;]





Just nu känner jag stor kärlek för min kära kudde och säng. Tror tyvärr det är läggdags för mig snart, trots allt skola på tisdag så kanske borde försöka komma in i normal dygnsrytm igen... ;/

Nattinatt på er alla!
Dröm nu riktigt kärleksfulla drömmar <3


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud va duktiga ni e på att uppdatera tjejer! :) Blir mkt roligare att läsa då :) Hinner dock inte ibland med att läsa varenda dag men jag försöker :) Keep up the god work girls! :) Kramis Elin

2010-01-11 @ 01:07:07
URL: http://elinmared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0