Petra - Vad är kärlek?

Hej mina vänner!

Livet är tufft idag... allmänt motigt ni vet. Man saknar kraft att göra något vettigt, och istället sitter man och lyssnar på musik och deppar ihop... Jag sitter ofta och tänker när jag är deppig... jag tänker överdrivet mkt!
Har bliviti till en dålig vana nästan... varför alltid tänka? Ibland skulle jag vilja släppa alla tankar och bara följa impulser och känslor. Tänk om det hade varit lika lätt som det låter. 
Här sitter jag nu, insvept i en dömysig morgonrock och väntar på att tankarna lagt sig. Känner att jag måste få säga vad jag känner för någon... har ni lust att ta del av mina funderingar? Ni har inget val! XD
Fortsätter ni att läsa så ska ni snart få veta ämnet som dominerar min hjärna för tillfället... kärlek...

Jag känner en kille som har allt man kan önska sig. Han är din dröm, allas dröm... men en dröm går inte i uppfyllelse om man inte jobbar för det... Man kan faktiskt vara rädd att öppna sig, man blir så sårbar då... det vore så hemsk att släppa någon tajt in på livet, om man nu skulle bli sårad... Men om man aldrig ge det ett försök, så lär man aldrig älska någon... inte sant? Men aa... åter igen... lättare sagt än gjort...

Jag funderar jämt och ständigt på vad kärlek egentligen är? Är det när man tänker på en kille 24 - 7, när man inte kan göra saker utan att tankarna flyter ut till annat... är det kärlek om man tänker på någon när man somnar, äter, joggar, tvättar eller ritar...
Vissa säger att kärlek är tillit och en symptom på ärlighet och skarpt vänskapsband...är kärlek när man känner att man alltid har en "bro att luta sig tillbaka till", är kärlek en utveckling av vänskap?

Det sägs att kärlek gör en blind, och förtrollad... är kärleken så glamorös och korrekt som den verkar?
Det skullle jag allt vilja veta, för vem om inte jag själv, kan avgöra om det är "love in the air"?
Erkänn att man bara vill att någon ska få en att sluta tänka... ? man vill väl att kärleken ska vara så övervägad att man inte tänker alls... jag känner att kärlek förknippas med impulsiva handlingar, som leder till något magiskt...
ush vilken drömmare jag är! Dags att vakna upp... snälla väck mig!

Hopp... nu vet ni i alla fall vad jag sitter och funderar på... visst är jag skum? XD Det va väl allt jag hade att dela med mig av. Resten får ni klura ut själva ;)

Bye alla läsare. Nu ska jag göra ngt vettigare! ÄTA CHOLKAD! :) 

Tack för er tid! :)

kramar

  


Kommentarer
Postat av: Sandra

Choklad brukar förknippas med kärlkek ^^<3

2010-01-14 @ 19:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0