Sosso - Lördagseftermiddag Del 3: Hämnden

Jag har ett starkt behov av att få avreagera mig lite här på bloggen. Är det inte det som egentligen är allas hemliga motiv då de skaffar en blogg? Vad tror ni?

För att komma till saken så är KYLSKÅP SÅ SJUKT JÄVLA ÄCKLIGA. Och inte blir det bättre av att äckelmänniskor lägger in äckliga saker i det så att man tror att man ska kvävas av stanken varje gång man öppnar kylskåpet. Ett vanligt exempel på en sådan äcklig sak är rå, hackad lök. Jag förstår inte hur man efter nästan 50 år av livserfarenhet fortfarande inte har fattat att det är en dålig idé att spara på lök i kylskåpet.

Dock finns det värre saker än lök att lägga i ett kylskåp. För någon vecka sedan bestämde sig nämligen min pappa för att det var en bra idé att lägga in en RÖKT, kryddstark korv (ni vet såna där smala rödbruna skrumpna små saker) i kylskåpet. Behöver jag säga att han hade FEL? Det var INTE en bra idé!

Efter ett par dagar luktade hela kylskåpet av rökt korv. Ingen sa eller gjorde något medan jag bara blev mer och mer frustrerad över situationen. Och sedan fick jag nog. Föreställ er det här scenariot:

Hungrig som en varg och trött som en gnu släpar du med stor möda dig ner till köket för att få i dig lite frukost. Väl framme vid kylskåpet möts du dock av en ohyggligt ofräsch stank när du öppnar kylskåpsdörren. I sidofacket ligger den skyldiga - en rökt korv. Du känner att du hatar korven och den som lagt den där, men du lyckas lägga band på dig själv och tar snabbt ut smöret och stänger kylskåpet. Det är ditt favoritsmör och du känner dig genast lite gladare. Du sticker ner ett bar bröd i brödrosten och tar fram en smörkniv. Tyvärr luktar smörpaketet lite rökt korv, men utan att ana något ont brer du smöret på bröden när de väl är klara. Så fort du tagit en tugga utav ditt varma, härliga, nyrostade bröd inser du dock att något är fel. Riktigt fel. BRÖDET SMAKAR RÖKT KORV.

Som vegetarian finns det i princip inget värre. Eller jo, men inte just då. Allt i hela kylskåpet hade tagit åt sig av stanken och hade nu en bismak av rökt korv. Smöret, filen, osten, salladen - ALLT! Så fruktansvärt äckligt. Efter att ha kommit till insikt om detta kunde jag faktiskt inte lägga band på mig själv längre. Jag kände ett innerligt hat och från bottnen av mitt hjärta och min kurrande mage behövde jag HÄMND.

Länge funderade jag på vad jag skulle göra med korven. Skulle jag kanske klippa sönder den, slänga ut den genom fönstret eller lägga den i min pappas säng? Det slutade med att jag la in den i frysen. De har inte hittat den än. Jag är lite orolig över att glassen ska smaka rökt korv men minns jag rätt luktar det mindre i frysen eftersom att i kyla rör sig partiklarna mindre. (Bekräfta?) Nog om det.

Oj så mycket man kan skriva när man inte riktigt vet vad man ska skriva om. Detta var egentligen ett inlägg men jag delade upp det i tre. Får ta igen lite för alla dagar jag inte hunnit skriva. Adjöken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0