Ida - Tv-traditioner

Har skapat en liten tradition; först kollar jag på Sopranos från 11 till typ 12, sen ett och ett halvt avsnitt av Scrubs fram tills halv ett och sen...ja sen hamnar jag här, haha :P



Vet inte riktigt varför jag gillar de där serierna så mycket, men de ger mig en bra känsla. Sopranos är faktiskt en sjukt härlig serie (en psykolog med ju, wohoo) med sköna karaktärer. Det finns typ något litet i var och en av dem som påminner mig om människor jag gillar; utseende, kroppsspråk, beteende och så vidare. Nästan så man känner sig som en del av familjen ;]
   Scrubs är mer lättsamt, men ska alltid förmedla en massa "kloka saker". Tror det är det jag gillar, känns som man lär sig något om livet av att bara kolla lite tv. Trevligt ^^ Sen att man inte lär sig något på riktigt är en annan sak. Fast vem vet, kanske slinker något vettigt budskap ner obemärkt? Kolla bara vad jag lärt mig av skräckfilm:



* Hör du konstiga ljud - säg inte hallå och fråga inte om det är någon där. Följ inte heller ljudet.
* Skaffa aldrig det senaste inom tekniken, det för alltid något ont med sig.
* Säger någon att du är drabbad av en förbannelse men att den har en lösning - gör som personen säger!
* Japanska barn är alltid läskiga och bär på förbannelser. Speglar är också farliga.
* När ljuset blinkar är något hemskt på väg att hända.
* Gå aldrig barfota.
* Det bästa sättet att klara sig ur en skräckfilm är oftast att vara en tjej och dessutom väldigt söt.

Vad har ni lärt er från filmer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0