Sosso - Another sunny day

Woho! Här sitter jag i värmen med en kopp hett thé (vet ärligt talat inte hur jag tänkte, eller jo, typ, koffein nu?) och har äntligen en stund över till att blogga! Nu är det mindre än en vecka kvar till skolavslutningen vilket känns fullkomligt underbart. Jag har sällan behövt ett sommarlov så mycket som jag gör just nu. Denna termin har jag pluggat som en dåre, även om jag blivit lite lat på slutet, så nu är jag väl värdig lite vila. Dock blir inte sommarlovet helt pluggfritt, då jag har två stora uppsatser att skriva, diverse böcker att läsa och ämnen att repetera. Vila kan man göra i graven, aight?

Här kommer en somrig låt perfekt till en varm kväll som denna!

Belle and Sebastian - Another Sunny Day

Idag har jag haft en mycket trevlig dag i solen. Dagen började i skolan med en inställd lektion följt av ett matteprov som jag i princip bara gled igenom, sen lite svenska på det och sen ännu mer matte. Inte alltför illa. Eftermiddagen spenderades ute på stan tillsammans med min underbara vän Ida som förövrigt vann Vero Modas tävling (Grattis återigen!). Bland annat tog vi oss en liten titt på vad alla Sture-elever hade för sig på stan, åt glass, drack frappucino och provade hundratals solglasögon. Det blev många skratt, särskilt åt solglasögonen! Vi kom dessutom på att om man vänder dem upp-och-ner, så ser man lite ut som en seriefigur.

När eftermiddagen sedan började närma sitt slut tog jag bussen tillsammans med mina klasskamrater hem till en annan klasskamrat, Helena, för att fira hennes försenade 18-årsdag. Det bjöds på taccos med supergod guacamole och kladdkaka med hallon och grädde. Mums! Tyvärr stannade vi inte så länge eftersom att alla andra blev så trötta. Nu är jag tillbaka här hemma framför min dator och hur resten av kvällen spenderas återstår att se. Härnäst tänkte jag dricka upp mitt thé och kanske kolla på någon film.

Imorgon vankas en utflykt till Laholm för att se Tingsek, Hästpojken och Fibes, Oh Fibes! helt gratis på Laholms kulturfestival. Det gillas skarpt! Förhoppningsvis följer alla de andra plenistjejerna med mig på detta lilla äventyr.

Peace out
hej

Kommentarer
Postat av: mhalin

svar till ida - tack :) hoppas du lägger upp mycket bilder från resan som blir av! kommer du åka till PARIS eftersom det var det som inspirerade skyltfönstret ? :)

2010-06-05 @ 11:58:16
URL: http://cconfused.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0