Ida - Gårdagen

Igår var det kulturdag på skolan (yey) och valborgsmässoafton
...vilket faktiskt var riktigt kul.
Skojiga grejer att göra, testade bland annat på att spela afrikanska trummor med Petra, Amanda och ett gäng andra trumglada människor. Sen lyssnade vi såklart på lite trevlig musik och såg på danser + roliga skådespel. Tummen upp för det! Tyvärr det konsekvenserna att jag idag nu har fruktansvärt ont i min vänstra hand, kan inte klappa händerna. Dessutom har jag fått låten "Walking in Memphis" på huvudet, eftersom att några spelade upp den igår på skolan.
   Igår var jag som sagt hos Elin med. Efter mycket om och men bestämde vi oss till sist för att stanna hemma och ha lite filmmys med pizza. Först ut var Ugly Truth som var helt okej men väldigt förutsägbar och sedan Lullaby, som visserligen ockå var väligt förutsägbar men också väldigt hmmm, speciell. På ett mycket otäckt sätt.
   När jag kom hem från Elin satte jag igång radion för att inte känna mig så ensam, bara slog på vilken random kanal som helst på mobilen. Gissa vilken låt som spelades?
WALKING IN MEMPHIS!

  
  

Näe, nu ska jag göra lite jordgubbs- och gräddtårta till min kära moffa som fyller år imon.
Önska mig lycka till med mitt skolarbete, tårtbakande och att bli av med Walking in Memphis från huvudet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0