Elin - På väg till jobbet

Oj, vad det lät vuxet!

Idag har jag varit uppe med tuppen om inte tidigare. Till och med Balder gick och la sig igen så tidigt klockan var.
Första dagen på praktikplatsen idag. Sjukt nervös och trött är jag och skulle vilja att höstlovet inte riktigt var slut än. Jag har inte hunnit plugga in det som jag skulle och jag kan nästan ingenting om sjukhuset om pre och post operativ vård osv. Förhoppningsvis så förväntas inte min hanledare att jag ska kunna så mycket utan att jag ska lära och lära och åter lära. Matsäcken är nästan packat, potatisgratäng och fläskfile från igår, äpple och saft är dagens lunch. "underställ" (leggings och linne) för arbetskläderna är nerpackade och så är också mitt omdömespapper och närvarolista.

Jag ska möta upp Emelie i sjukhusets entre så ska vi gå upp tillsammans. Hon kommer jobba på samma våning som jag då våra praktikplatser sammarbetar lite.

Nu måste jag klä på mig, borsta tänderna, packa ner allt i en väska, checka av så jag har allt med mig, skrapa och värma upp bilen och sen väcka pappa så att vi kan köra. Kvart över sex rullar bilen! Det känns lite som om jag ska ut och resa, så tidigt är klockan!

Hoppas ni andra får en mycket trevlig start på en ny vecka efter ett långt härligt lov!


En härlig sommarbild på mig och nicco bjuder jag på i höstmörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0