Elin - kort skoldag och födelsedagskalas

Godmorgon alla pigga fisar!

Hoppas ni är pigga för det är absolut inte jag. Vaknade vid fem tiden av väckarklockan. Var nära på att slänga den i väggen och fortsätta sova och hoppa över skolan, men jag drog mig endå upp ur den varma sängen när jag snoozat i 20 min. Nu är jag fit for fight för att åka till skolan men först ska vi gratta lillasyster (amanda) som fyller 16 idag.

Endast två lektioner har jag idag och det känns skönt, efter det blir det att åka till stan och lämna tillbaka en väska, köpa godis till ikväll och prova ett par super snygga höst/vinter skor. Jag vill verkligen ha dem men de kostar närmare 1000 kr och för en som är fattig som en kyrkråtta är det mycket pengar.

Efter skolan blir det att plugga lite, bla svenska & historia. En argumenterande text och en analys av en film som vi såg igår (kommer dock inte ihåg vad den heter).

NixPix, nu ska vi smyga till Amanda och sjunga högt för henne, väcka henne och ge henne en massa fina presenter. Av mig ska hon få en jätte fin almenacka och tre stycken hjärtstenar. (hoppas hon inte ligger och läser detta nu)

Tjing Tjong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0