Elin - 10 januari 2011

Sitter färdig och klar, sminket påkletat, kläderna på kroppen och mat i magen. Bussen går inte förrens tio i nio så har fortfarande lite tid på mig. Bestämde mig för att gå upp tidigt för att slippa stressa med allting. Det är så mycket skönare och trevligare att kunna göra allt i lugn och ro, dessutom blir man inte på dåligt humör.

Under tiden jag skriver detta sitter jag och funderar på var jag kan ha lagt mina nycklar. Vi har ju nya husnycklar pga bytat lås men min skåpsnyckel sitter i samma nyckelknippa. Antingen lyfter jag på min lata rumpa och letar efter dem, iofs väldigt omöjligt eftersom de kan ligga var som helst i hela huset eller så tar jag 30 kr från spargrisen och köper ett nytt fint silvrigt lås. Vilket låter lättast?

Idag har jag bara två lektioner. En nu på morgonen och en i eftermiddag. Det kommer resultera i tre timmars håla. Förhoppningsvis finns det några till i klassen som har lektionerna som jag på schemat så att jag inte är själv i skolan. Det är ju faktiskt inte alls roligt. Lektionerna idag är sjukvård och privatekonomi. Privatekonomi är en helt ny klass och en helt ny kurs så det pirrar lite lätt i magen. Men det ska nog gå vägen hoppas jag.

Schemat för denna terminen är rätt så slappt faktiskt. inte så många kurser kvar och det börjar dessutom närma sig slutet. Jag har ungefär två lektioner varje dag, men det är tyvärr rätt så många hålor pga jag inte har valt till några kurser som man egentligen inte behöver.



Såhär kommer mitt schema se ut denna terminen, förutom fem veckor då det kommer se ut så här


Pågrund av att resten av klassen har praktik och då tas våra grundkurser bort. Det kommer bli fem rätt så slappa veckor. Jag har även tänkt att jag ska jobba extra hårt med projektarbetet under dessa veckorna eftersom jag har inte så många kurser.

Nu ska jag gå och packa väskan, borsta tändera, försöka hitta mina nycklar, hitta en tjock kofta att ha över linnet jag har på mig, ta på skorna, jackan, halsduken, vantarna och kila iväg till bussen. Jag har en halvtimme på mig!

Ha en bra dag allihopa, ni som är lediga, ni som ska till skolan eller ni som ska till jobbet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0