Petra - Ni ser rätt

Rätt länge sen man skrev något på den här bloggen.
Sitter lite smått rastlös hemma och bestämde mig för att bidra med min beskärda del.
Här får ni ett litet smakprov på hur mitt liv ser ut för nuvarande. Jag drar det i snabb hast och med en poetisk kryddning för att göra det till en "Ala Petra".

Stunden går fort.
Betalda hjärtslag.
Letar, rotar och försöker hitta.
Förflutet blir nuet.
Gräver efter hopp och mål.
Ser bara en fotbollsplan.
Erbjudanden står som uppradade på kö.
Kan ändå inte välja.

Någonstans är jag lycklig,
vilsen är jag ledsen.
Saknar allt som varit, hatar allt som komma skall.
Vill minnas men är glömsk.
Ser hur alla försvinner.
Hoppas så att jag ska hinna,
har massor med tid över.

Bilder gör mig ledsen, gråter floder.
Vill men kan inte.
Pengar, pengar, pengar.
Lever i en dröm,
men vaknar när det blir som bäst.
Ser inte hur vardagen ska bli ljus,
när det nu börjar gå mot höst.

Planer blir krossade
vardagen oviss.
Fröken upptagen med läget under all kontroll,
är som en fisk utan sitt stim, ute på okänt vatten....



Nu har ni allt lite att spekulera kring och försöka "knäcka nöten".
För den som har tid över så kan detta vara en rolig läsning för ett tag.
Nu väntar... mer tid över... :D
Ni tror säkert inte era ögon, men det är sant.

Bye !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0